"Hayali", značenja "imaginaran" na turskome jeziku – poezija je u pokretu koja tematizira odnos muškarca i žene. Izvedba, bazirana u dinamici balansa kreira čitav svijet između pamćenja-zaborava, poricanja-prihvaćanja, ljubavi-mržnje i stajanja-padanja. Bez riječi, tijelo preuzima ulogu pripovjedača i spaja ples s teatrom u neobičnom prostoru i vremenu, varirajući ritmom, a kako bi nas povela na poetično putovanje.
COMPAGNIE DU PAON izvedbeni je dvojac iz Lausannea i Istanbula, na samom početku duge suradnje, čiji putevi su se susreli u Bruxellesu 2013. godine.
Mélissa Guex & Emre Yıldızlar studiraju fizički teatar i bave se akrobacijom, pjevanjem, pokretom i analizom pokreta te sviješću o tijelu, okruženi glazbenicima, glumcima, plesačima i ostalim umjetnicima. Različitim stilovima i alatima pantomime, tragedije, melodrame i klaunskog humora – formiraju vlastitu umjetničku materiju i povezanost na umjetničkoj razini, što dovodi do osnivanja "Compagnie du Paon" i "Hayali", njihove prve izvedbe.
Filmski studio:
22.5. // 20:00h
"Walls" je rezidencijalni projekt koji se razvija tijekom svibnja u prostoru Medike, uz završnu izvedbenu prezentaciju na samom FAKI festivalu. Kao i proteklih godina, rezidencija je integralni dio festivala, a u domeni ovogodišnjeg motiva – tijela kao instrumenta fizičkog teatra.
PUZZLE PIE(S)CES grupa su mladih umjetnika, porijeklom iz različitih gradova u Srbiji, a koji žive i rade u Beogradu i Beču. Kontinuirano unaprjeđuju svoje kolektivno znanje, sposobnosti i kompetencije u području performansa, suvremenog pokreta, fizičkog teatra, a zajedno su akumulirali višegodišnje iskustvo različitih izvedbenih projekata i performansa.
Puzzle Pie(s)ces svojim performansima tendiraju odaslati jaku poruku publici; koristeći se tehnikama fizičkog teatra, suvremenog pokreta, igrama svjetlošću, rekvizitima i ostalim elementima kritiziraju društvo, sebe i druge i skreću pažnju na stvari koje često ostanu zanemarene i ostavljene sa strane u sveprisutnoj žurbi modernog doba.
DZIU:
22.5. // 21:00h
23.5. // 20:00h
Performans "La(s) caída(s)" razvojno je putovanje fizičkoga tijela, prema gesti kao označitelju kolektivnog smisla i demistifikatoru repetitivnog narativa koji se preklapa sam u sebe. Temeljni motiv je živo tijelo zlostavljane žene, koja uvijek iznova ustaje; zbirni označitelj mnogih žena – žrtava nasilja, koje se oporavljaju unutar društva u kojemu tek mrtva tijela otkrivaju život. Izvedbeni komad "La(s) caída(s)" fizičkim teatrom predstavlja priču Nabile Rifo, živuće žrtve brutalnog fizičkog napada – približavajući nam narativ recentnih, kontinuiranih femicida u Čileu i Južnoj Americi.
HIJA DE ROSA kazališnu skupinu osnovala je Carolina Sagredo (glumica, scenaristica, redateljica), 2014. godine. Djelovanje grupe fokusirano je na vizualizacije činjenica, priča i osobnosti nevidljivih u zadanom vremenu. Istraživanje, refleksije i kreacija grupe građeni su počev od partikularnog prema univerzalnom, uz narativ kolektivnih društvenih problematika, a u svrhu razumijevanja međuodnosa individualnog, kolektivnog i institucionalnog. Poetski jezici koji prožimaju estetske raznovrsnosti djelovanja skupine nošeni su motivom tijela kao materijalizacijom konflikta, uz fragmentacije i repetitivne varijacije koje kreiraju uznemirujuću začudnost zova realnosti. "La(s) caída(s)" izvodi Andrea Lagos Neumann – plesačica, glumica, redateljica i producentica pri nizu nezavisnih čileanskih kazališnih projekata.
fb.com/hijade.cesar
Filmski studio:
23.5. // 21:00h
24.5. // 21:00h
"Wonderful World" je tjelesni performans suočen s temom nasilja. Koreografija, izvedba i živa glazba ispleteni su u epsku, spektakularnu scenu pokolja, balansirajući između slapsticka i realizma, u strahu od nasilnog i nekontroliranog užasa. U apokaliptičnom ambijentu na momente se pojavljuju trenutci tišine i prilika za refleksiju publike. Nadajmo se da će, u ovome "divnome svijetu", preplašena ptica doživjeti kraj oluje, cijeneći modro nebo i oblake bjeline. Nadajmo se da će razorena ljubav poskočiti unatrag kako bi srce ponovno postavila na mjesto.
COLLECTIVE B je performerski umjetnički kolektiv, baziran u Beču, vođen umjetnicama i kulturnim menadžericama Aljom Ferjan (SI), Elsom Mourlam (FR) and Soniom Borkowicz (PL). Kolektiv je karakterističan po pretapanju nekoliko umjetničkih disciplina; primarno suvremenog plesa, no i suvremene glazbe, kazališta, vizualne umjetnosti, filmskog stvaralaštva i literature. U suradnji, dijeleći resurse s mnogim umjetnicima, zajednicama i institucijama – Collective B postavlja atipične i autentične izvedbene komade prikazane u kazalištima i festivalima diljem svijeta. Svaka produkcija kolektiva utemeljena je u detaljnom umjetničkom istraživanju, kritičkoj misli, te snažnoj predanosti društvenih refleksija, s ciljem naznačivanja vrijednosti i utjecajnosti umjetnosti.
fb.com/CollectiveBartcollective/
DZIU:
24.5. // 20:00h
"Peep diary" relacioni je performans i plesno kazalište za participativnu publiku, koje tematizira istraživanje sjećanja i dnevničkog pamćenja. Performans je predstavljen u potpunome mraku, a publika aktivno sudjeluje u predstavi putem vlastitih svjetlosnih naprava (odnosno, mobilnih uređaja).
"Želim rekreirati intimnost i povjerenje iskustva pisanja dnevnika. Sve što je proučeno - proučeno je kako bismo rekreirali sugestivnost i slikovitost koje publici dopuštaju uranjanje u vlastite imaginarne dnevničke zapise. U 'Peep diary' svijetu možete pronaći svaku i sve priče; samo je na publici da ih živi ili prisjeti ih se." — Elena Copelli
ELENA COPELLI PROJECT nazivnik je za djelovanje performerice i koreografkinje Elene Copelli, koja radi u kazališnim i plesnim produkcijama, a samostalno djeluje od 2011.
Njeni plesni kazališni performansi, s naglaskom na upotrebi svjetla, participacije publike i site-specific performansa, predstavljeni su na festivalima (između ostalih: roBOt Festival-Bologna, HangartFest-Pesaro, Teatro Libero-Palermo, STOFF-Stockholm, International Solo Contest-Gdansk), uz vodstva radionica (Dams-University of Turin, Bide-Barcelona, Torino Fringe Festival) te rezidencijalne boravke (Mibac/Teatro Magro-Mantova,Spam-Lucca, Ortopolis-Pesaro). Radila je, i studirala s autori(ca)ma kao što su: Jérome Bel, Cristiana Morganti, Teri J. Weikel, Dino Verga, Britta Pudelko (Akram Khan Company, Sasha Waltz and Guest), Nullo Facchini (Cantabile 2).
www.elenacopelli.it
Filmski studio:
25.5. // 20:00h
Solo performans "Hey Kitty" baziran je na Dnevniku Anne Frank. Izvedbena koreografija dvojaka je - video instalacija, kao integralni dio predstave, upletena je u fizički performans. Iako izvedba na sceni polazi od početka prema kraju, narativ filma je obrnut, od kraja prema početku. Izvedba i film isprepliću se i komplementiraju jedno drugome, tvoreći nova značenja.
RIMA PIPOYAN - diplomirana je koreografkinja i baletna plesačica (Yerevan State College of Choreography, 2006.). Stekla je Baccalaureat (2010.) i magisterij (2012.) pri 'Yerevan State Institute of Theater and Cinematography', a od 2012. podučava ples i kurira tečaj "Koreografsko režiranje". Rima je dobitnica bremenskog natječaja "DanceFormation" 2015. godine, te natjecanja "Junge akademie" (Akademie der Kunste) i, kao koreografkinja, jedna je od 6 finalist(ic)a "Diana Vishneva Context". 2016. predstavila je vlastitu produkciju pod nazivom "Hours of vision", u programu "South Caucasus Contemporary Dance & Experimental Art Festival".
"Pokret i glazba trebale bi se integrirati i biti cjelinom. Ne smatram se koreografkinjom nekog specifičnog žanra; stvaram ono što mi se čini ispravnim, i što odgovara glazbi, ritmu, misli i vremenu. Najviše cijenim estetiku pozornice. Kontinuirano stvaram i tražim nove forme plesne ekspresije." — Rima Pipoyan rimapipoyan.com
DZIU:
25.5. // 21:00h
26.5. // 17:00h
"Lift and Carry" je performans na temu vremena, znakovlja, mitologije, osjetilnosti i značenja. U izvedbi - trenutci krize transformirani su u svemir paradoksalnih slika, skulpturalnih živih predložaka te plesnih predaha; sve reprezentativno prema novim mogućnostima u novim pozicijama razumijevanja.
Performans je konceptualiziran kao niz otvorenja; svako duže od prethodnog, s potencijalom beskonačnog trajanja, dok svaka mutirajuća sekvenca komunicira pitanja o vremenu, trajanju, ideji početka i kraja, životu i smrti.
NEVERENDINGCOMPANY zajednički je projekt umjetnika Tilla Wylera von Ballmoosa i Cássia Diniza Santiaga. Grupa se primarno bavi pitanjima koreografije nestabilnih događanja i scenskog postavljanja narativa opisnih za paradoksalne situacije.
Cássio Diniz Santiago edukator je, redatelj i performer, fokusiran na proučavanje produkcijskih procesa i emotivnih vrijednosnih sustava u raznovrsnim kulturnim kontekstima.
Till Wyler von Ballmoos umjetnik je s kazališnom produkcijskom praksom na sjecištu glazbe i jezika, s velikim naglaskom na dramaturškoj pažnji prema odnosu između publike, performativnih prostora i projekata društvenog djelovanja.
NeverEndingCompany redovito surađuje s različitim autori(ca)ma na vlastitim projektima, a performerski projekt "Lift and Carry" – uključuje i dramaturga i performera Nikolausa Wittyja.
tillwylervonballmoos.com
Filmski studio:
26.5. // 18:00, 19:00, 20:00, 21:00h